churpchurp saya :)

churpchurp saya :)

Followers

::Jejakkan Diri::

Friday, June 24, 2011

sedeh sedeh sedeh .

as salam :(

hai korang korang !! hari nie choki sedeh sangat . susahkan menjadi penjamin kepada seseorang . sehingga boleh menyebabkan kita diblacklist . hanya kerana seseorang tidak mahu membayar hutangnya .

kadang kadang niat baik kita sebagai penjamin disalahgunakan dengan mengambil kesempatan tidak mahu membayar hutang sehingga perlu naik turun mahkamah . hubungan yang baik boleh menjadi buruk jika berlakunya hal yang sedemikian .

pihak bank juga akan turut mencari penjamin sekiranya penghutang tidak dapat dicari . apakah itu menyenangkan . jadi kepada sesiapa yang berhutang dan mempunyai penjamin yang baik hati . jangan lah disalahgunakan . fikir sama kehidupan si penjamin pada masa akan datang sekiranya mereka diblacklist . apatah lagi jika sipenjamin adalah salah seorang ahli keluarga . semestinya tidak mahu bermasam muka bukan .

cuba bayangkan jika terjadi pada diri anda sendiri . pasti anda tidak mahu perkara ini terjadi . apa yang choki merapu pun tataw lah . sedeh choki mengenangkan perkara sebegini berlaku .

itulah yang dapat choki katakan .

salam sayang :(



santapan hati . santapan jiwa . santapan saya .

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...