churpchurp saya :)

churpchurp saya :)

Followers

::Jejakkan Diri::

Wednesday, October 5, 2011

toyol wujudkah ??

as salam :)


hai korang semua . ape kabo . sehat ke . semoga sehat hendaknye lah ye . hehe . lama jugak la choki ta hapdet . sampai ditego la oleh ekabukanmakcikkau . bertanyakan bila la choki nak hapdet . haha . tima kaseh ye tego choki . choki nie ralit(orang kedah kata) sikit . kalo bakunya choki pom tataw nak translate . haha . 

oke stop ye . choki nak tanye la kan . korang percaya tak dengan toyol . masih ade lagi ke toyol zaman sekarang nie ye . mesti korang tertanyatanya kan sebab ape choki tanya . tade la . tadi semasa tengah berfacebook tadi . choki ade terbaca status kawan choki nie ha . 


tadaaa . tu yang choki tanya . masih ada lagi ka toyol zaman nie . kalo cerita kat tv tu besa la dengaq kan . kalo yang betoi punya ada lagi ka . ha jawabjawab . muahaha 


barang dia banyak hilang kebelakangan nie . mungkin dia salah letak kot . lupa ka letak kat mana . kita pom tataw la . semoga dia bertemu jawapan ye . 


choki pom tataw da nak ceta apa . moh le kita dengaq lagu pasal toyol jugak ye . untuk menghiburkan hati . lagu nie tajuk die toyol dinyanyikan oleh Allahyarham Sudirman Haji Arshad . jom kita dengarkan . cewahhh 


toyol - sudirman

Toyol, dia datang padaku berlari-lari
Tolong, kemanaku kan pergi
Toyol, kenapa pula aku yang kau cari
Tolong, rupanya hodoh wow.. wow.. wow.. wow

Kepala botak,matanya terbeliak
Giginya bertaring,merata-rata
Ee...seramnya,ku melihat rupanya
Melambai-melambai,ketawa pula

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Badannya montel, comel perutnya buncit
Terkedek-terkedek, tertonggek-tertonggek
Ee tajamnya, taring dan juga kuku
Mencari-mencari, jari kakiku

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Padamu toyol sebenarnya, ku tak rasa takut
Sengaja aku bersembunyi, menggeletarkan lutut

Pergilah toyol jangan ganggu
Manalah ada duit disaku
Mana, mana, mana ada

Toyol, dia datang padaku berlari-lari
Tolong, kemanaku kan pergi
Toyol, kenapa pula aku yang kau cari
Tolong, rupanya hodoh woooow

Kakinya kontot tapi larinya kencang
Menghambat-menghambat, dari belakang
Ee kuat pukulan buku limanya
Menghentak-menghentak, sakit kepala

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Tiba-tiba aku, rasa sakit di kepala
Ku terjatuh dari katilku
Sungguh besar benjolnya

Rupa-rupanyaku bermimpi
Tidur tadi aku tak basuh kaki
Mimpi, mimpi, cuma mimpi

Toyol, jika kau datang lagi ke dalam mimpi
Aku, ajak engkau menari
Toyol, jika kau ada lagi di zaman ini
Aku, ajar engkau menyanyi

salam sayang :)



santapan hati . santapan jiwa . santapan saya .


mai tekan . jangan malu malu . terima kaseh :)

34 comments:

syahirooAhmad said...

ntah.. tak berapa nak pasti...

mirakim said...

sye percaya..toyol zaman skg ni byk ade kt peperiksaan,kuiz dan sbgainye

Azmi Khan said...

kewujudan toyol nie mmg xde pun....
ia hanya nama diberikan oleh masyarakat melayu....
toyol tu merupakan JIN juga...

cik kiwi's said...

toyol ade. tu semua tu ilmu hitam dan pemujaan la..iblis belaka tuuuu..huhu

miratun madihah said...

entahlah nak cakap wujud ke tak,sebab taktau,hehe

syahidahfouat said...

hahahaha lagu toyol tu kelakaaaar ! :DD

Aduka said...

baru je smlm ckp psl toyol ngn member.
mmg wujud pn.
n skrg bdk2 blaja byk yg berdamping utk dpt duet lebey.
siyes.

Ungu Violet said...

toyol kepala itam..huhu

hanaahmad said...

selagi tak terjadi pada diri sendiri, selagi itulah kita takkan percaya ye dok?

aisya said...

ntah la.. dh lame x dgr org ckp psl toyol ni.

santai said...

hmmm.. ada ke toyol?? tak pernah jumpa... tapi hilang barang memang dah selalu.. kat tempat kerja ni memang selalu dah hilang pen.. bukan salah toyol pun.. memang salah letak.. hehehe.. (termakan banyak semut)..

budakijaupendek said...

hehe
em sy tak pernah berada dlm situasi brang hilang dicuri toyol.
brang hilang dicuri manusia pernah la. huhu

ctk said...

hehe...ct pon xthu nk cye ke x adew toyol..siasat betul2 dulu, mybe lupe ltk mne ke..cam ct...hOhO,...
lme xmintk choki2 ngan kamu..line gilew ket..heheh

cindhadahniea said...

toyol? hurmmm orang yang jadi 'toyol' tawu lah...

~adesss

~Nana 귀여운~ said...

toyol ? ummmm...ntah la wujud atau takk

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@syahirooAhmad : tu la choki pom tataw la . hehe :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@mirakim : hehe . kalo toyol tu choki sangat percaya . mmg banyak toyol tu . hehe :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@Azmi Khan : oh cm tu rupenye ye . thanks ye :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@cik kiwi's : oh pemujaan ilmu hitam . sangat tidak bagus ye . tima kasehye yang :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@miratun madihah : hehe . tu la choki pom tataw la . hehe :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@syahidahfouat : hehe . tu la . gelak aje choki dengar lagu tu . hee :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@Aduka . haiyo cm tu pom ade ye . untuk dapat duet lebey sanggup berdamping dengan simmbang ye

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@Ungu Violet toyol kepala hitam . suke curik ikan ke . heee :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@hanaahmad : taw tape kan . tak kene tak percaya la :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@aisya : tu la choki pom dah lame tak dengar tetibe je kawan choki cakap . hee :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@santai : itu le pasal . tak pena jumpe nak caye pom payah . tu lak . banyak yang salah letak je . hehe . :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@budakijaupendek : hehe . betoi . kalo dicuri manusia tu mmg salu la dengar kan . hheh :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@ctk : itu le . mne taw salah letak aje kan . hehe . tape lah line oke nnty bole mintak lagi . hee :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@cindhadahniea . org yang jadi toyol tu banyak kan .hee :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@~Nana 귀여운~ : tu lah ntah ade ntah tdak :)

Iwanski said...

org kite dik.. mcm2 nama laa yg diletaknya... yg kecik toyol, yg gadang hantu rayo, yg tinggi lampai hantu galah.. yg bahaya zaman skang ni toyol a.k.a manusia..

Budak Nakal said...

mse at skola dulu, ade mmber main spirit coin..n toyol btul2 muncul dpn diorang..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@Iwanski : tu lah kan abg . macam2 je . yang takut tu toyol berkepala manusia la . banyak je sekarang nie :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@Budak Nakal : wuyo . betoi ke . takutnye . pena dengar je la pasal spirit coin nie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...