churpchurp saya :)

churpchurp saya :)

Followers

::Jejakkan Diri::

Monday, January 24, 2011

segmen nelly : permainan masa kecik kecik

 





as salam . =)

huithuit !! masa melihat shoutbox tadik choki terjumpa satu link mengajak choki unyuk join segmen nie . choki dengan senang hatinya na buat . heee . bolekan .

Jawab soalan :
1. Masa kecik-kecik suka main apa ?
choki suka maen zeropoint dengan kad tepok(kira hebat lah tangan tu konon bole tepok kad)

2. Cara permainan tersebut ?

kene cari getah dan sambung panjangpanjang . pastu maen bape geng pun tapa salu dua geng lah . stat dari tapak kaki pijak getah pastu kata zeropoint . haha . pastu lompat lah dari ukuran lutut sampai kepala . sampai geng tu kalah baru stat geng baru . (paham tak . korang pun mesti pena maen kan . na ceta ta reti . maen jep reti) untuk kad tepok pulak . kene beli kad lah yang 1 seposen tu . (sekarang da nek harga kot) pastu ikot lah bape keping kad korang na lawan . kalo korang dapat tepok banyak kad . kad yang korang dapat tepok tu jadi hak korang . hahaha . besh ouh . walo pun sakit tangan . hehe

3. Sebab suka main permainan tersebut ?

sukak sebab barangan die bole dapat di kedai berdekatan . dan sangat hepi . mase tu harga maseh murah . hehe . sukasuka na maen . 

4. Memandangkan dah besar ni , rasa-rasa nak ulang balik tak ?

kadangkadang rasa na ulang balik maen benda nie . sangat besh taw . rasa macam kanakkanak semula . tapi apakan daya . andai boleh ku undurkan putaran dunia (cewah ayat . cannot go lah . haha)

5.Rindu tak masa itu ?

gilak rendu ouh zaman kecikkecik . doremon tolong bawak choki ke zaman itu dengan mesen masa . hehe

choki da jawab sume da . hehe . teringat zaman itu . ops cukopcukop . haha

salam sayang . =)




santapan hati . santapan jiwa . santapan saya .

2 comments:

nelly said...

wow .
mainan tu ?
nely tak pernah main rasanya ..
hehehe

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@nelly

haha . sonok ouh mainan tu , tapi tangan sakitsikit lah . hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...