churpchurp saya :)

churpchurp saya :)

Followers

::Jejakkan Diri::

Saturday, January 8, 2011

stress . stress . stress .


as salam . =)

haihai !! harini kan choki sangat stress sebab ape (bukan harini jep kot)sebab bila stat jep mama dan ayah pegi keje ta kire lah siang ke . malam ke . pagi ke . mulut macik choki tu mesti bising . memang lah cakap die tu betol tapi suka berulangulang . ulangulang tu ta kesah sangat tapi ulang tu kerap sangat . penat na dengar .

da tu siap jeritjerit maramara lagik . cakap leklok kan oke tapayah lah na jeritjerit . choki tanak lah digelar kan budak kurang ajar sebab melawan cakap orang tua kan . tapi apa nak buat . setiap kali parent pegi keje jep mesti stress punye . kadangkadang choki nanges sorangsorang .

choki ta suka macam tu . penat taw nangesnanges cam nie . parent choki tataw pun kat rumah jadik cam tu . tanak lah bagi taw . kesian kat dorang penat keje . kawankawan pun tataw . choki nie suke pendam perasaan kalo ade masalah ke . ape ke .sume choki pendamkan aje . bia jep choki jep taw . da ade belog nie boleh lah luah perasaan kat sini .

sebab tu choki ta kesah kalo orang tanak bace belog choki nie . sebab kat sini sume luahan hati choki . kamu mesti busan kan . sebab tu choki kata hak milik setiap insan . sape sape na bace sila kan . tanak bace pun tape tiada paksaan . baek kan choki(perasan lah kamu choki . baek ke . haha)




santapan hati . santapan jiwa . santapan saya .

2 comments:

... said...

as salam..stres?
cuba banyakkan berzikir, berselawat.
sedaya upaya, 'kosong'kan minda.
jangan fikir sesuatu perkara itu 'terlalu mustahak' untuk difikirkan..biasanya, otak akan menghasilkan hormon yang menggalakkan fungsi2 anggota badan, dalam keadaan yang akan stress.

oo..saya memang baca je entri2 personal orang lain.memang tu lumrah saya ;D
tak bosan pun. tapi ia akan menjadi bosan kalau seseorang blogger itu menggunakan kata kurang baik ( sebab semeamngnya saya memang tak suka dengar. contoh : damn it! )

teruskan berblogging.meluahkan perasaan.kurang sikti tekanan dalam hati dan minda ;)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

waalaikumussalam . tima kasih ya awk atas nasihat awk tu . insyaAllah saya akan cuba yep . tima kasih jugak sebab sudi bace belog saya yang ta seberapa nie dan bagi semangat untuk berblogging . hehe . tima kasih banyakbanyak .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...