churpchurp saya :)

churpchurp saya :)

Followers

::Jejakkan Diri::

Sunday, January 30, 2011

hari ke tujuhbelas

as salam . =)

halo kawankawan !! sekejap jep kan dah hari ketujuhbelas choki keje kat bain computer(praktikal jep oke)tu pun maseh terkialkial lagi taw . mahaplah choki nie lambat seket . hee

oke . today choki buat ape jep kat kedai . untuk hari nie . choki ta banyak buat keje pun . choki tengok pc dari HDA ape die punye problem (macam pintar je kan)
masalah die Local C dan D ta bule klik . kalo open dekat folder seblah kiri baru bule open . pc die sangat lembab bila klik dekat manamana folder or browser . punca maseh belom dikenal pasti . kalo tecnician pasti sudah taw apa punca .

nampak gayanye memang kene format laen lah itu pc . tiba lah masanya choki belajar cara mau fomat . memang besh lah . buat sendiri . suka sangat . walo pun maseh bertanya orang . bila dah siap fomat behenti rehat sekejap . sebab dah tiba waktu rehat dari pukoi 1.00 pm sampai 2.00 pm .

selepas itu . tiba lah pula untuk isi driver mana yang tiada . dan isi software ape yang perlu . driver yang tiada . adalah audio dan vga(nama penuhnya ta ingat)
dengan menggunakan cd driver pack milik nasrul choki pun mula lah mencari driver . dan akhirnya berjaya . sangat suka

selepas itu di tambah lagi dengan software seperti microsoft office 2007 , avira antivirus , adobe flash , mozilla firefox , google chrome , adobe reader 9 , usb disk .dan ade lagi yang di install oleh abang fakis . pastu scan virus dengan avira dan bid defender rescue.

sesudah itu . masih juga tidak boleh klik Local C dan D . abang fakis buat macam mana ntah akhirnya boleh di klik semula . maka selesai sudah acara format sebuah pc . oleh choki . sukak nie . itu sahaja untuk kali ini . ingat hak milik setiap insan ye . haha

salam sayang . =)




santapan hati . santapan jiwa . santapan saya .

2 comments:

Kaluih said...

What an awesome blog you have! I just can't stop scrolling down!

Keep on writing because I'll keep reading...

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

@Kehoe Cheong : wow . thank you . for ur reading ya . and thanks for visit my blog . hehe =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...